Головна сторінка


Творчий  звіт           
вчителя історії  та географії


Угляй  Надії  Іванівни



Відомості  про вчителя

Вчитель:  Угляй  Надія  Іванівна

Дата народження:   28  листопада  1980

Місце роботи:   Углянська  ЗОШ  І – ІІІ ступенів

Освіта:  вища


Навчальний заклад, що закінчила: Ужгородський національний університет 

Посада:  вчитель  історії  і географії

Педагогічний  стаж:  15 років

Категорія :  спеціаліст  першої  категорії

Педагогічне  кредо:    Учитись важко,
                                      А учить ще важче,
                                Але не мусиш зупинятись ти,
                               Як учням віддаєш усе найкраще,

                               То й сам сягнеш нової висоти.

       Проблемне  питання  над яким  я працюю: “ Розвиток пізнавальної   діяльності  учнів  засобами  інноваційних   технологій   на уроках історії,  правознавства,  географії ”. Я маю кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», присвоєну у  2011 році. У 2014 році  підвищила кваліфікацію у ЗІППО на курсах вчителів історії, правознавства, географії посвідчення № 3998 від 23.12.2014 року. 
      В  2013 році  мною  був проведений в квітні  урок – пам’яті  «Дзвони  Чорнобиля»,  на  який  був  запрошений  головний  спеціаліст  відділу  освіти,  молоді  та спорту  Варганич  Микола  Дмитрович.
     В  цьому році мною  був  проведений   відкритий  урок  з історії України  в 11-А класі  на тему: “Відновлення  політики  радянізації  в західних  областях  України”  та  виховний  позакласний  захід  «Можна все на світі   вибирати, сину,   вибрати не можна тільки Батьківщину» з використанням мультимедійної презентації.
      Я, є  лауреат  І етапу Всеукраїнського  конкурсу «Учитель року»  номінація «Історія».  Велику увагу  приділяю роботі з обдарованими дітьми. Мої  учні є призерами ІІ етапу олімпіад з географії та історії, а саме: ІІІ місце з географії зайняла учениця Пригара Яна в 2011 році, ІІ місце з історії учень – Угляй Іван у 2014 році. В 2015 році  ІІІ місце в І етапі Всеукраїнського конкурсу МАН зайняла учениця 10-А класу Поп Світлана,  а  в 2016 році  ІІ місце   у  І (районному) етапі  Всеукраїнського  конкурсу  Тячівської  філії МАН  зайняла  учениця 11-А класу  Поп  Світлана,  і  два  ІІІ місця   у  І (районному) етапі  Всеукраїнського  конкурсу   Тячівської  філії МАН  зайняли  учень  11 – А класу  Угляй  Іван,  та  учениця  11-А класу  Волос Діана.
          Сьогодні ми живемо в інформаційному світі. Я  використовую інформаційні технології та комп’ютерну техніку, що значно підвищує ефективність процесу навчання учнів, завдяки його інтенсифікації, індивідуалізації, розширенню наочності. Часто використовую на уроках історії мультимедійні технології у формі презентацій. В цьому випадку комп’ютер на уроці замінює всю сукупність засобів навчання, виконуючи декілька ролей: запис на дошці (тема уроку, план, домашнє завдання та інше), таблиці і схеми, підручник.
         Під час використання інтерактивних технологій учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчально-виховного процесу. Вони спільно визначають мету та засоби діяльності, прогнозують результати навчання. Учитель виступає лише в ролі організатора процесу навчання, координатора роботи групп. Саме інтерактивні технології створюють атмосферу співробітництва, сприяють усебічному розвитку кожного зокрема.
           У своїй роботі надаю перевагу використанню створених власних уроків, зокрема мультимедійних супроводів, адже мультимедіа – це сучасна комп’ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об’єднувати в одній комп’ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію (мультиплікацію). Кожен із застосовуваних інформаційних компонентів має власні виражальні засоби та дидактичні можливості, що спрямовані на забезпечення оптимізації процесу навчання.
        У своїй практичній діяльності найчастіше  використовую презентації, створені за допомогою програми Power Point, зокрема такі їх види: 
- презентації для лекційного викладу матеріалу;
- презентації для повторювально-узагальнювальних уроків;
- презентації для уроків тематичного оцінювання знань.
       Компонування матеріалу програми в цьому випадку слугує своєрідною формою опорного конспекту. Варто зазначити також, що учні під час підготовки домашнього завдання часто використовують презентацію, вважаючи, що вона більш зрозуміла й логічна.
       Мультимедійні уроки, зазвичай, будую  за такою структурою:
       1. Мотивація уроку – короткий вступний матеріал. Часто під час мотивації створюється проблемна ситуація за допомогою проблемного запитання.
      2. Оголошення теми та очікуваних результатів уроку.
      3. Основна частина уроку – опанування навчальним матеріалом уроку: робота з поняттями, невеликими текстовими фрагментами, що містять навчальну інформацію, відеосюжетами, аудіозаписами, фотодокументами, таблицями, схемами (виклад необхідної інформації з теми у вигляді слайдів).
     Мультимедійні технології дозволяють подати учням набагато більше інформації, ніж на уроці без використання комп’ютера.
     Основна частина уроку може включати і проведення невеликої навчальної дискусії, роботу в групах, творчий звіт з виконання індивідуального завдання. Звісно, використовуються і традиційні форми роботи та методи і прийоми навчання.
      4. Підбиття підсумків уроку включає рефлексію почуттів (наприклад, що сподобалося на уроці найбільше), способів діяльності учнів (для прикладу, чи раціональними були види діяльності, завдання, що використовувалися під час заняття) та відтворення учнями  основних понять уроку з демонстрацією слайдів з текстовими фрагментами.
        Може виникнути питання – а чи не є використання мультимедійних технологій даниною сучасності, адже такі етапи  можна  запланувати і для звичайного уроку? Однак уже перший досвід використання мультимедійних технологій свідчить, що їх упровадження підвищує ефективність засвоєння матеріалу, інтенсифікує процес навчання, стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання.
        Вважаю, що систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем  презентацій, сприяє наступному:
- підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;
- зростанню продуктивності уроку;
- реалізації міжпредметних зв’язків;
- уможливленню організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керуванням учителів інформатики та української мови;
- логічному викладу навчального матеріалу, що значно підвищує рівень знань учнів;
- покращенню взаємин "учень-учитель", особливо з учнями, "далекими" від мови та літератури, які, зазвичай, захоплюються інформатикою;
- зміні ставлення школярів до комп’ютера: вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності.
Зрозуміло, що уроки з використанням мультимедійних технологій потребують значної підготовчої діяльності педагога. Учитель повинен вміти користуватися різноманітними  програмами: графічними, flesh – анімації, web – редактора, програмами для створення презентацій, програмами для роботи зі звуком та відео тощо. Це уможливлює подання інформації у формі відео, презентації, web-сторінки з різноманітними роликами. Загалом для унаочнення навчального матеріалу дуже часто використовую ресурси Інтернету.
          Майстерно зроблена презентація  привертає увагу учнів і збуджує інтерес до навчання. Навчальні презентації допомагають вчителеві та учневі й дозволяють зручно і наочно представити матеріал. Основна сфера застосування – проведення занять повторювально – узагальнювального характеру. Використовую відеосюжети на  уроках історії.  Я  застосовую будь – яку  педагогічну технологію, яка спрямована на підвищення ефективності загальноосвітнього процесу, досягнення запланованих результатів навчання.
         Досить важливу роль у вирішенні завдань відіграє використання уроків з комп’ютерними технологіями. У практиці роботи  широко використовую інформаційні технології. Інформаційними технологіями навчання називають всі технології, що використовують спеціальні технічні засоби навчання: комп’ютер, комп’ютерні підручники. На уроках історії я використовую відео фільми. Наприклад в 6 класі при вивченні теми «Македонська держава»  учням демонструю фрагмент з фільму «Александр». На уроках у 8 класі  при вивченні тем з історії українського козацтва, в роботі використовую 20-ти серійний проект телеканалу «Інтер» «Українське козацтво».  В 10 класі на уроках з теми «Перша світова війна» я  застосовую  фрагменти  з документального фільму «Перша світова війна в кольорі», в 11 класі фільм «Велика війна» на уроках з теми «Друга світова війна». Застосування відеофільмів є ефективним і дидактично доцільним.
        Мультимедійний урок дає можливість комбінувати на одному занятті велику кількість цікавих завдань, залучаючи все більше учнів до активної роботи. Іноді створюємо презентації разом з учнями, пояснюючи, який результат є очікуваним, але обов’язково враховуємо їхню думку.
       Вважається, що головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення історії – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Загально  визнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає. Отже, використання комп’ютерних технологій вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета у комп’ютерному класі, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу.
           За допомогою інноваційних технологій з’являється інтерес до історії, як науки,  учні замислюються над перспективами її розвитку. В результаті впровадження інноваційних технологій  на уроках історії я  впевнена, що вони сприяють створенню умов для розвитку особистості учня, і це є найбільш ефективним шляхом формування гармонійної особистості в цілому.
        З року в рік навчаю учнів та щоразу навчаюся від них сама. Тому успіх своєї педагогічної праці вбачаю у постійному спілкуванні із учнями, у взаємній любові вчителя та учня, у вмінні "запалити" групу до роботи.
Користуючись сучасними технологіями, надаю можливість кожному учню розвинути власний інтелект, даю поштовх до саморозвитку. Учні навчаються в атмосфері взаємоповаги, любові, добра. Живемо однією великою родиною.
Виявляючи та розвиваючи творчий потенціал, створюю умови для само актуалізації особистості, задоволення її духовних потреб.
        Я дуже люблю свою роботу. Мені цікаво з учнями та колегами, адже в цій галузі можна розвиватися до безкінечності.



             


            
 







Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.